Exelearning in the teaching of medicine: experience of its use in the subject of semiology

Published 2022-08-25 — Updated on 2022-07-14
Section Articles

Authors

DOI:

https://doi.org/10.61144/0718-9397.2022.447

Abstract

eXe-Learning as a digital tool in a teaching-learning strategy, presents a range of possibilities that can be counted on to design the strategy, for the presentation of content, images, videos; and, if you want to present questionnaires with feedback and results. However, it is the teacher who, with an appropriate criterion and depending on the objectives that he wishes to achieve, will adapt the
available options to the approaches of his strategy. 


Keywords: exelearning, medicine, semiology, teaching, learning

Author Biography

Víctor Rodriguez, Universidad Mayor, Chile

Doctor (Universidad Mayor, Chile).

References

Bibliografía

Astudillo Benjamin. (2017). MODELO ADDIE COMO APOYO AL DESARROLLO DOCENTE INSTRUMENTAL EN COMPETENCIAS TIC COMO PLAN DE CERTIFICACIÓN EN ESTÁNDARES INTERNACIONALES.

Basantes-Andrade, A. v., Cabezas-González, M., Casillas-Martín, S., Basantes-Andrade, A. v., Cabezas-González, M., & Casillas-Martín, S. (2020). Competencias digitales en la formación de tutores virtuales en la Universidad Técnica del Norte, Ibarra-Ecuador. Formación Universitaria, 13(5), 269–282. https://doi.org/10.4067/S0718-50062020000500269

Calbacho, V., Díaz, C., Orsini, C., Torres, P., & Díaz, V. (2021). Gamificación: una innovación en el aula para fomentar la motivación. http://revistace.ucm.cl/article/view/848/858

Eduardo Fernández, & Alexandra Arcos. (2017). Objetos de aprendizaje, aula invertida, gamificación y m-learning para la enseñanza de medicina en la Universidad UNIANDES. https://repositorio.pucesa.edu.ec/bitstream/123456789/2312/1/Objeto.pdf

El aprendizaje móvil | Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura. (n.d.). Retrieved July 5, 2022, from https://webarchive.unesco.org/20151106013426/http://www.unesco.org/new/es/unesco/themes/icts/m4ed/eXeLearning.net | La evolución de eXeLearning. (n.d.). Retrieved July 3, 2022, from https://exelearning.net/

Gil Mateos, J., García Martínez, A., & Atiaja Atiaja, N. (2021). diseño instruccional: ruta necesaria en la educación virtual. REVISTA CIENTÍFICA ECOCIENCIA, 8, 65–78. https://doi.org/10.21855/ECOCIENCIA.80.601

Henríquez Gabante, G., Veracoechea Frisneda, B., Papale Centofanti, J., & Berrios Rivas, A. (2015). Vista de Modelo de capacitación docente para entornos virtuales de aprendizaje. caso Decanato Ciencias de la Salud de la UCLA. RIED v. 18: 1. https://revistas.uned.es/index.php/ried/article/view/13801/12479 Herramientas de autor - EcuRed. (n.d.). Retrieved July 3, 2022, from https://www.ecured.cu/Herramientas_de_autor

Rodríguez, Z., Gutiérrez, M., & BURITICÁ, O. (2011). (PDF) EL SOCIOCONSTRUCTIVISMO EN LA ENSEÑANZA Y EL APRENDIZAJE ESCOLAR. https://www.researchgate.net/publication/319018818_EL_SOCIOCONSTRUCTIVISMO_EN_LA_ENSENANZA_Y_EL_APRENDIZAJE_ESCOLAR

Violini, L., & Sanz, C. (n.d.). Herramientas de Autor para la creación de Objetos de Aprendizaje. ESTADO DEL ARTE.

How to Cite

Rodriguez, V. (2022). Exelearning in the teaching of medicine: experience of its use in the subject of semiology. Akadémeia Magazine, 21(1), 56–77. https://doi.org/10.61144/0718-9397.2022.447 (Original work published August 25, 2022)